Friday, August 12, 2011

Puduraya Berwajah Baru

Salam,,
Dikala tengah hari yang terik memancar,tetiba teringat cuti dah nak habis,,sob3,,,hampir 4 bulan bersenang lenang tanpa memikirkan assignment mahupun discussion mahupun meeting mahupun event yang harus dipenuhi. Dan sepanjang 4 bulan ni,,bnyak juga perubahan dan bnda yang berlaku,,antara nya:

Aku selaku anak bongsu yg sememangnya tdak ada asas untuk menjaga bayi telahpun berubah kpada satu tahap di mana,menjaga anak kecil perkara enteng bg aku,,memang ayat berbaur berlagak x ingat. Sebab aku rasa itu antara perkara yang tidak mudah untuk menguruskan. Apatah lagi tatkala membawa dak kecik pergi bersiar-siar ataupun memenuhi hasrat shopping ibu dan maksunya,,hihi. Disebabkan status aku menjadi baby sitter ni,maka gua dah lali dah ulang alik penang-pahang.



Intro panjang mintak pelempang, takde kaitang. pantun baru. =) Ok,sebenanrnya nak crta,ade sekali tu aku dr penang nak blik umah kat pahang,tapi trun kl. *tak paham sudah*. So, aku trun kat pudu. Aku ni bukanlah makhluk yang tidak mngmbil tahu hal-hal pembangunan negara,maka aku memang sedia maklum pudu dinaiktaraf,,tapi,tapi,tapi, x sangka pudu dah canggih weh! aku selaku org kg ni,,ingat2 lupa,last aku naik bus dr pudu ni 2,3 tahun kepas rasanya. Tak sangka sudah maju ye,maklumla,,kata key ell,,mestilah maju. Apa yang aku boleh ckp,,pudu yang baru ni sgt la tersusun,,kemas,,dan konsep dia ala-ala airport jgak,sbab ada kat skrin, bus mana yang smpai,yang akn berlepas,,see,,canggih kan?jap-jap,,aku google gambo jap,

*trimas en.google! anda telah membantu insan yang tiada kamera hp yg cnggih sepeti sya*

Hari aku tiba di pudu tu,,nasib baik aku tak menjadi insan blurr tau.sebab smpai kl aku bru sedar,mamai-mamai trun bus,,naik tangga,,nasib baik nmpak tepi pintu tu tulis 'press button tu open door'. aku hentam je ayat tu.tp maksud dia sama la,,nsib aku nmpk,,kalau tidak sudah pasti aku mnggu pintu tu terbukak sndiri. lpas tu trus dalam hati,waahh,,canggih dah pudu,bertingkat-tingkat lagi. Selesai melepas hajat di tandas yang bersih,tidak lagi tandas yang mengerikan sebelum ini,,aku naik g food court,,,waahh,,,juga sudah bersih,,dan ada la juga selera nak makan di situ. Selesai makan aku pun g plaza rakyat menuju destinasi seteusnya. 
 
Sekian laporan lawatan ke puduraya dari saya. Syabas pudu kerana anda telah berjaya mengubah imej dan semoga ia berkekalan. Tidak lagi rasa rimas untuk mencari tiket di pudu kerana sudah tiada adegan brader-brader dan sista-sista menjual tiket seperti menjual ikan di pasar.Semua sudah teratur duduk dalam kaunter masing-masing. Tidak perlu juga lgi bersesak-sesak mencari kaunter seperti gambo di atas.

p/s: ntah bila pulak nak naik bus dari pudu ni. (^_^)

3 comments:

NURUL AIN said...

aku pnh sekali pegi pudu lepas die renovate tu. tapi nseb benti kat luar je. kalau kat dlm cuak aku sesat.muhahaha. masih dlm perjalan yang sama. penang-pahang.

husna said...

dah lama tak pegi pudu.last tym matrik.kui3

EPiToMe said...

ain: aku mmg blur pun sampai tu,,tp act mcm tourist la kan,,cover,,kah3

una: sama la kita,,bertaun2 x jejak kaki..=p