Saturday, July 23, 2011

Heartless Ke?

Salam,
Siang tadi aku ade bersembang2 di alam maya dgn member baik,,merngkap,teman sekolej dolu,,topik nya berkaitan cintan cintun la jgak,,maka disbbkan itu,,tetba tergerak hati nak rebiu pasal pilem nurrrr,,,,ya kasihhh,,,ye,,pilem Nur Kasih yg dah berbulan2 tayangnya,,hri ni bru nk crta,,heee,,aku merangkap slah stu manusia yg tgok drama NK dr awl smpai la abis,,tertnggu2 jgak la movie nya kan,,sbb drma dia mcm akan ada smbungan,,,sblum tgok movie ni,,aku baca la rebiu org2 len,,,n totaly smua akan ckp,,,sedeyyyyyyyy sggtttttt...ok.mmber aku yg tgok time awl2 kuar pnggung,,dia ckp,,stu pnggung nanges,,woo,,aku pun mcm... sedih gila ke movie ni smpai nk kna menangis spnjng movie tu?

Semangat dan kekobaran tu pun mcm mngkat,,nk tau ape yg sedih sgt,,,maka aku pun tgok la,,tp ape yg menyedihhhhhhhkan aku ade la,,,aku agak mngantuk di awl crta,,kmudian,,aku jga tidak menangis mononton movie ini?waahhh,,,apakah yg trjdi pada diriku?,,heee,aku rasa sedey part fizz fairuz kenangkan bini n anak2 dia je,,n part tizz x dpt projek,,,kmudian,,tgok2 da abes crta,,aku pun tertnya2,,,part mna yg buat org nangis x henti ni? atau adakah salah aku yg tdak mnghayati crta,,ehh,,aku hayat pe crta tu,,lau x mna nak pham,,ye tak? atau adakah aku boleh kategorikan diriku heartless ktka menonton mna2 crta?



Tidak2,,sbb lau drma2 raya,,pasal pamily,,ade gak oo yg menyebak kan hati dan naluri ku *abaikan kesilapan tatabahasa*. Cuma kalau crta2 yg pnjng meleret2 tu yg aku akan ngantuk,,kmdian bila dah ngantuk,,mula la aku rasa crta tu mcm biasa2 je,,heeee,,tp pe2 pun,,crta NK ni,,shot2 dia cntik woo,,*shot ke?* hntam je la,,haha,mksud aku pndai cmeraman cri angle utk stiap scene,,n ending dia jga menarik la,,pndai pnlis skrip ni tutp crta dia sedemikian rupa...tp kan,,aku tau knapa rmai org tersntuh tgok crta ni,,,sbb nya,,yg laki kalau tgok,,msti la mendambakan wanita sprti nur utk dibuat bini,,kan3,,sopan sntun,,lmah lmbut gtuu,,,kalau perempuan plak mndambakan la si adam x pun si aidil utk diharapkan mnjadi somi soleh,,

Aku rasa,,itu la antra sbb knpa crta ni meruntun hati dan jiwa remaja2,,mak2 ngan pak2,,aku x pasti,,mgkin tertrik dgn keukhwahan kekeluargaan mereka,,*apa berbelit ayat x tau*,,,tp pe2 pun,,bg aku,,kalau kita nak dpt teman yg baik,,yg boleh membimbing,,kita pun kna berubah jgak,,x guna,,kita berangan nak dpt isteri/somi soleh/solehah kalau kita pun terhuyung hayang,,,bnyk nk ckp sbnrnya lagi,,tp bkk entry bru la,,haha,,akhir kata dr sya,,,jadilah diri sndiri,,,skian terima kasih,,=)
p/s: ape kaitan tah bunga layu ni?ade idea?

1 comment:

husna said...

bunga layu. wordless wednesday.ahahahaa.lawak tak?